Русская редакция
Уведомление
Соңғы жаңалықтар
«Халық қатысатын бюджет» жобасы Таразда орындалуда
22.05.2025
«Fenomen Jas» — табысқа жеткен жастарды насихаттау жобасы
29.11.2024
Астанада «Fenomen Jas» жобасы аясында «Mümkındıkter Alañy» форумы өтті
26.11.2024
Түркістанда ел тарихындағы алғашқы миллионыншы футбол турнирі өтеді
18.11.2024
Алматыда Чжэцзян провинциясы өндірушілерінің құрылыс көрмесі өтіп жатыр
04.09.2024
Aa
Поиск

Категории

  • Cалық
  • Атақ және ақша
  • Әдебиет
  • Әлеуметтік желіге шолу
  • Басты жаңалықтар
  • Білім
  • Видео
  • Галерея
  • Ғылым
  • Денсаулық
  • Дін
  • Жемқорлық
  • Инсайдер
  • Қоғам
  • Маңызды
  • Оқиға
  • Руханият
  • Саясат
  • Спорт
  • Тарих
  • Теңге бағамы
  • Шетел басылымына шолу
  • Шолу
  • Экономика
Рус
Aa
  • Теңге бағамы
  • Галерея
  • Ғылым
  • Инсайдер
Поиск
  • Галерея
  • Басты жаңалықтар
  • Денсаулық
  • Инсайдер
  • Ғылым
  • Шетел басылымына шолу
  • Бiлiм
  • Қоғам
  • Саясат
  • Спорт
  • Басты жаңалықтар
  • Экономика
Подписывайтесь на нас
Globalnews > Рубрики > Экономика > Қазақстанға энергия қауіпсіздігі үшін жаңа мұнай зауыты қажет — сарапшы
Экономика

Қазақстанға энергия қауіпсіздігі үшін жаңа мұнай зауыты қажет — сарапшы

Анара Бауыржанқызы
Анара Бауыржанқызы 22.08.2022
Обновлено 22.08.2022 в 04:08
Поделиться
Поделиться

Шілдеде президент Қасым-Жомарт Тоқаев Қазақстанда 100 мың тонна дизель отыны тапшылығы болжанып отырғанын ескертті. Алайда, бұл көрініс жылдан жылға егін жинау және елде өсіп келе жатқан жүк тасымалы кезінде байқалады.

Мазмұны
Бағасы — сөз емесӨмір бойына жалғасқан құрылыс

Бағасы — сөз емес

Энергетика министрі Болат Ақшолақовтың айтуынша, Қазақстанға күн сайын 4,5 мың бірлік шамасында жүк көлігі кіреді, оның 70%-дан астамы қазақстандық емес. Маусымаралық кезеңде қазақстандық жанар-жағармай станцияларында дизель отынын орташа айлық тұтыну транзиттік тасымалдардың өсуі есебінен 120 мың тоннаға өседі. Бұл түсінікті де — бағасы арзан (2022 жылғы 1 тамыздағы жағдай бойынша):

  • Армения — литріне 758 теңге
  • Ресей мен Беларусь — литріне 446 теңге
  • Қырғызстан — литріне 412 теңге
  • Қазақстан — литріне 230 теңге

Бұған тағы тамыздан қазанға дейін дизель отынын жеткілікті мөлшерде табу қиын болатынын қосыңыз. 2022 жылы мемлекет халық үшін ең аз шығындармен жағдайға қалай әсер ету керектігін ойлап тапты. Тамыз айының басында Энергетика министрлігі әлеуметтік отын — АИ-92 және дизельге 180 күнге шекті баға белгілеу және резиденттікке байланысты сараланған тарифтер енгізу туралы бұйрық жобасын талқылауға шығарды. 18 тамызда құжатты талқылау аяқталды, сондықтан бұйрық күшіне енеді. Енді дизель отыны

Қазақстанның резиденттері үшін өңірге байланысты литріне 230 теңгеден 260 теңгеге дейін, резидент еместер үшін — 450 теңгені құрайтын болады

Бірақ Алматының кейбір май құю бекеттерінде солярка литріне 350 теңгеден сатылуда. Және оны табу да қиынға соғып жатыр. Сондықтан еліміздің ең ірі мегаполисінде мәселе жанар-жағар май құны емес, оның тапшылығы.

Жақында мұнай сервистік компаниялар одағының директоры Нұрлан Жұмағұлов күзде де дизель отынының жетіспеушілігін болжады, бұл тұтыну көлемінің өсуіне ғана емес, сонымен қатар қыркүйек-қазан айларында Атырау МӨЗ-інде жоспарлы жұмыстардың жүргізілуіне байланысты.

Өмір бойына жалғасқан құрылыс

Экономика ғылымдарының докторы, Экономика және ғылым министрлігінің Экономика институтының бас ғылыми қызметкері Олег Егоров биліктің үйлестірілген әрекеттері және Қашаған мұнайынан мұнай өңдеуді іске қосу ғана әлеуметтік отынмен жыл сайынғы маусымаралық проблемаларды шеше алады деп санайды.

Біріншіден, мемлекет халық отынына шекті баға белгілеуі де бағасымен ойнауға кедергі келтірмейтінін көріп отырмыз. Яғни, шешімдердің орындалуын бақылау қажеттілігі туындап отыр,

дейді сарапшы.

Energyprom.kz мониторинг агенттігінің деректері бойынша 2022 жылғы маусымда дизель отыны құнының жылдық өсімі 41,5% болып тіркелді.

— Бағасының өсуіне қарамастан, Қазақстанда ол көрші елдерге қарағанда арзанырақ, — деп атап өтті Олег Егоров. — Сондықтан ЖЖМ сыртқа әкету айтарлықтай көлемді болып отыр. Осыдан тапшылық туындайды. Сонымен қатар, қазіргі уақытта бірнеше зауыт тоқтап тұр, бұл да күзде қорларды толықтыруға мүмкіндік бермеді.

— Қазақстанға өз қажеттіліктерін толығымен жабу үшін қанша МӨЗ қажет?

— Есеп бойынша, біз оларды өз күшімізбен жауып отырмыз, бірақ отын жоқ, өйткені ол елден әртүрлі сылтаулармен шығарылады.

2003 жылы, яғни 20 жыл бұрын, үлкен монографиям жарық көрген, онда мен мұнай-химия өнеркәсібін жедел іске қосу қажеттілігі туралы айттым. Атырау МӨЗ 1945 жылы, яғни 77 жыл бұрын пайдалануға берілді. Павлодар МХЗ — 1978 жылы, Шымкент МӨЗ — 1985 жылы ашылған. Яғни, олардың жөндеуге жабыла беруі отын өндірісін аздап өсіргенімен, сапасын көтермейді.

Мұның себебі зауыттардың жасында да емес, әртүрлі кен орындарынан шығатын қоспадан өнім өндіруде

Батыс мұнай өңдеу зауытына жоғары парафинді мұнай келеді. Павлодарлық және шымкенттік технологиялық тұрғыдан ресейлік мұнайға лайықтап салынды, ал қазір олар ішінара күкіртті мұнайдан ЖЖМ өндіреді. Өнімнің сапасы әрдайым шикізаттың физика-химиялық құрамының тұрақты болуына байланысты.

— Шығу жолы қандай?

— Қашаған мұнайы үшін жаңа мұнай-газ химия зауыты қажет — бұл минимум. Жаңа өндіріс жаңғыртуды қажет етпейді, ол 20 жылға дейін үздіксіз қызмет ететін болады. Ең дұрысы, әрине, кен орнының жанында тұтас мұнай-газ-химия кластері болуы тиіс, оған кейін машина жасауды да, басқа да салаларды да оңай тартуға болады.

Атырау облысында 2005 жылдан басталған Қарабатандағы кешен бітпей келеді. 17 жыл бойы салып келеді, тіпті нөлдік цикл өтті және кейбір жабдықтар жеткізіліп те үлгерді, нәтижесінде бас мердігер банкрот екендігі белгілі болды.

Әлемде мұндай жобаларды жүзеге асыру төрт-бес жылға созылады, ал бізде жиырма жылға жуық уақытқа созылды. Бұл кешенді шамамен іске қосу енді 2025 жылға жоспарланған. Яғни, тағы да сұрақтар туындайды — жобаны іске асыруды бақылау неге жүргізілмеген және оны іске қосу бағытында қандай жұмыстар жүргізіліп жатыр? Сондықтан мен мәлімделген шешімдерге оптимизммен қарай алмаймын.

ТЕГи: Главное
Анара Бауыржанқызы 22.08.2022
Поделиться этой статьей
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Telegram
Оставить комментарий

Добавить комментарий Отменить ответ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Недавние посты

  • «Халық қатысатын бюджет» жобасы Таразда орындалуда
  • «Fenomen Jas» — табысқа жеткен жастарды насихаттау жобасы
  • Астанада «Fenomen Jas» жобасы аясында «Mümkındıkter Alañy» форумы өтті
  • Түркістанда ел тарихындағы алғашқы миллионыншы футбол турнирі өтеді
  • Алматыда Чжэцзян провинциясы өндірушілерінің құрылыс көрмесі өтіп жатыр

Недавние комментарии

  1. Назира к Мәншүк Мәметова мұздығы қандай қауіп төндіріп тұр
  2. Ералы к Әскерге шақыру-2023: президент жарлығы
  3. ФАРИДА к Мұғалімдердің жанайқайы: Аттестаттау сынақ па, сүріндіру ме?
  4. Даурен к «Тілімді қышытпаңдар». Төреғали Төреәлінің қарындасы ағасына шаң жуытпай отыр
  5. Алибек к Алматылықтарды дені дұрыс дәретханалармен қамти алмай отырмыз

Вам также может понравиться

ҚоғамМаңызды

«Халық қатысатын бюджет» жобасы Таразда орындалуда

22.05.2025
Қоғам

«Fenomen Jas» — табысқа жеткен жастарды насихаттау жобасы

29.11.2024
МаңыздыҚоғамРуханият

Астанада «Fenomen Jas» жобасы аясында «Mümkındıkter Alañy» форумы өтті

26.11.2024
Спорт

Түркістанда ел тарихындағы алғашқы миллионыншы футбол турнирі өтеді

18.11.2024

Жоба жайлы

Әлемдік оқиғалар палитрасында Қазақстанның ең маңызды жаңалықтарын Global News-тан біліңіз

Бізге жазылыңыз

Жаңа мақалаларымыз туралы бірден ақпарат алып отыру үшін жазылыңыз

Email

© GlobalNews 2022. Барлық құқығы қорғалған.

Removed from reading list

Отменить
Welcome Back!

Sign in to your account

Забыли пароль?