Русская редакция
Уведомление
Соңғы жаңалықтар
«Халық қатысатын бюджет» жобасы Таразда орындалуда
22.05.2025
«Fenomen Jas» — табысқа жеткен жастарды насихаттау жобасы
29.11.2024
Астанада «Fenomen Jas» жобасы аясында «Mümkındıkter Alañy» форумы өтті
26.11.2024
Түркістанда ел тарихындағы алғашқы миллионыншы футбол турнирі өтеді
18.11.2024
Алматыда Чжэцзян провинциясы өндірушілерінің құрылыс көрмесі өтіп жатыр
04.09.2024
Aa
Поиск

Категории

  • Cалық
  • Атақ және ақша
  • Әдебиет
  • Әлеуметтік желіге шолу
  • Басты жаңалықтар
  • Білім
  • Видео
  • Галерея
  • Ғылым
  • Денсаулық
  • Дін
  • Жемқорлық
  • Инсайдер
  • Қоғам
  • Маңызды
  • Оқиға
  • Руханият
  • Саясат
  • Спорт
  • Тарих
  • Теңге бағамы
  • Шетел басылымына шолу
  • Шолу
  • Экономика
Рус
Aa
  • Теңге бағамы
  • Галерея
  • Ғылым
  • Инсайдер
Поиск
  • Галерея
  • Басты жаңалықтар
  • Денсаулық
  • Инсайдер
  • Ғылым
  • Шетел басылымына шолу
  • Бiлiм
  • Қоғам
  • Саясат
  • Спорт
  • Басты жаңалықтар
  • Экономика
Подписывайтесь на нас
Globalnews > Рубрики > Шолу > Шетел басылымына шолу > Ресей Қазақстанды жазалағаны ма? Мұнай экспорты тағы да шектелді
Шетел басылымына шолуЭкономика

Ресей Қазақстанды жазалағаны ма? Мұнай экспорты тағы да шектелді

Сая Манарбековна
Сая Манарбековна 25.08.2022
Обновлено 26.08.2022 в 01:08
Поделиться
Фото: cpc.ru
Поделиться

Ресей арқылы тасымалданатын қазақ мұнайының экспорты осымен төртінші рет үзілді. Әлемдік БАҚ Қазақстан туралы не жазды?

Көрші елге тәуелділігіміз осылай білінетін сияқты. Ресей тағы да бір ақауларды анықтапты. Бұл туралы Eurasianet шетел басылымы жазады. Яғни шикізат экспорты айтарлықтай қысқарды деген сөз. Сарапшылар себебін басқа жақтан іздеп отыр. Айтуларынша Мәскеу мен Нұр-Сұлтан қарым-қатынасына сызат түскен.

«Қазақстан орыстың Украинаға қарсы соққы жасау идеясын қолдамағаны үшін осылай болып отыр. Еліміз үшін аталмыш мұнай тасымалдау арнасы өте маңызды екенін олар да біледі, — Алмаз Куменов.

Шикі мұнайдың негізгі бөлігі Ресейдің оңтүстігінде орналасқан құбыр арқылы өтеді. Оның жұмысы қайтадан шектелді.  Бұл Қазақстанның негізгі табыс көзінің біріне қауіп төндіріп отыр. Сондай-ақ Мәскеу мен Нұр-Сұлтан арасында келіспеушілік болуы мүмкін деген қауесетті растайтын сияқты. Себебі Қазақстан Ресейдің қаскөй ойларын жақтаудан бас тартты.

Соңғы ақаудың пайда болғаны 22 тамыз күні белгілі болды.

Бірінші шектеу наурыз айында дауыл салдарынан екі мұнай құбыры зақымдану салдарынан орын алды. Бір айдан кейін жұмыс қайта жанданды.

Екінші рет, маусым айында Ресей шенеуніктері екінші дүниежүзілік соғыстан қалған миналарды тапқанын мәлімдеді. КҚК жұмысы қайтадан тоқтатылды.

Келесі айда Ресей соты қоршаған ортаны қорғау заңнамасын бұзғаны үшін құбырды жабуды бұйырды. Бірнеше күннен кейін жоғары сот консорциумға символикалық түрде айыппұл салып, мұнай тасымалдауды қалпына келтіруге рұқсат берді. Сарапшылардың пікірінше, бұндай шектеулер Кремльдің ескертуі. Қасым-Жомарт Тоқаев Ресей қолдап отырған бірнеше мемлекетті мойындамайтынын ашық айтқан еді. Сондай-ақ Тоқаев Қазақстан Еуропаны энергетикалық ресурстармен қамтамасыз етуге дайын, яғни Украинадағы қақтығыс салдарынан кейін ес жинауға көмектесеміз дегендей болды. Осы мәлімдемесінен кейін көп ұзамай аталмыш шешімдер шыға бастады.

Бұл жолы КҚК мәселенің себебін түсіндіру үшін көп күш жұмсады. Олар су асты жабдықтарындағы жарықтардың фотосуреттерін, оның әсер ету механизмінің егжей-тегжейлі сипаттамасын, мұнайды құюдың бүкіл жүйесінің визуалды диаграммасын ұсынды. Жөндеу жұмыстарының қанша уақытқа созылатынын айтпады. Кем дегенде бір айға ұласуы мүмкін. Бұл уақытта жалғыз айлақ қарқынын күшейтіп, жалпы көлемнің 60-70 пайызын өндіре алатынына сендірді.

Өткен жылы мұнайдан түскен табыс елдің жалпы бюджетінің 44 пайызын құрады. Мемлекет кірісінің үштен бірі осы құбырдың жұмысына тиесілі.

Қалай болғанда да, бұл жағдай Қазақстанды тығырыққа тіреп отыр. Себебі еліміз басқаша тасымалдау жолдарынан жұрдай. Тоқаев жақында Әзербайжанға барды. Бұл біз үшін маңызды сапар, себебі бауырлас Әзербайжан елі Қарабақты қайтарғаннан кейін үлкен транзиттік-логистикалық маңызға ие бола бастады. Біз транзит жолдарын, экономиканы диверсификациялауды қарастырып жатқандықтан, бұл мүмкіндікті пайдаланбау қателік.

Жоғарыда айтылған мәселе Қазақстан үшін жаңа транзиттік жолдарды іздеудің қажет екенін қайта-қайта есімізге салып тұрғандай.

ТЕГи: Трендте, Шетел басылымдарына шолу, Экономика
Сая Манарбековна 25.08.2022
Поделиться этой статьей
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Telegram
Оставить комментарий

Добавить комментарий Отменить ответ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Недавние посты

  • «Халық қатысатын бюджет» жобасы Таразда орындалуда
  • «Fenomen Jas» — табысқа жеткен жастарды насихаттау жобасы
  • Астанада «Fenomen Jas» жобасы аясында «Mümkındıkter Alañy» форумы өтті
  • Түркістанда ел тарихындағы алғашқы миллионыншы футбол турнирі өтеді
  • Алматыда Чжэцзян провинциясы өндірушілерінің құрылыс көрмесі өтіп жатыр

Недавние комментарии

  1. Назира к Мәншүк Мәметова мұздығы қандай қауіп төндіріп тұр
  2. Ералы к Әскерге шақыру-2023: президент жарлығы
  3. ФАРИДА к Мұғалімдердің жанайқайы: Аттестаттау сынақ па, сүріндіру ме?
  4. Даурен к «Тілімді қышытпаңдар». Төреғали Төреәлінің қарындасы ағасына шаң жуытпай отыр
  5. Алибек к Алматылықтарды дені дұрыс дәретханалармен қамти алмай отырмыз

Вам также может понравиться

ҚоғамЭкономика

Қазақстанда тозған көлік көбейіп кетті

04.06.2024
Экономика

Қазақстанда баспана арзандап жатыр

03.06.2024
МаңыздыСаясат

Утильсбор деген қазақтың соры…

31.05.2024
Саясат

Мирзияевке тіл тигізбе, сотталасың!

30.05.2024

Жоба жайлы

Әлемдік оқиғалар палитрасында Қазақстанның ең маңызды жаңалықтарын Global News-тан біліңіз

Бізге жазылыңыз

Жаңа мақалаларымыз туралы бірден ақпарат алып отыру үшін жазылыңыз

Email

© GlobalNews 2022. Барлық құқығы қорғалған.

Removed from reading list

Отменить
Welcome Back!

Sign in to your account

Забыли пароль?