Русская редакция
Уведомление
Соңғы жаңалықтар
Қазақстанда көлік импорты рекордтарды жаңартуда
21.09.2023
«Ібілістің ісі, не жаудың әрекеті!» Балғынбек Имаш Тоқаевқа үн қатты
21.09.2023
Зүлфия Сүлейменова жаңа қызметке тағайындалды
21.09.2023
Ерлі-зайыпты 12 жыл бұрын жоғалтқан ұлдарын кездейсоқ қағып кетті
21.09.2023
Қазақстандықтар Балиге тікелей рейспен ұша алады
21.09.2023
Aa
Поиск

Категории

  • Cалық
  • Атақ және ақша
  • Әдебиет
  • Әлеуметтік желіге шолу
  • Басты жаңалықтар
  • Білім
  • Видео
  • Галерея
  • Ғылым
  • Денсаулық
  • Дін
  • Жемқорлық
  • Инсайдер
  • Қоғам
  • Маңызды
  • Оқиға
  • Руханият
  • Саясат
  • Спорт
  • Тарих
  • Теңге бағамы
  • Шетел басылымына шолу
  • Шолу
  • Экономика
Рус
Aa
  • Теңге бағамы
  • Галерея
  • Ғылым
  • Инсайдер
Поиск
  • Галерея
  • Басты жаңалықтар
  • Денсаулық
  • Инсайдер
  • Ғылым
  • Шетел басылымына шолу
  • Бiлiм
  • Қоғам
  • Саясат
  • Спорт
  • Басты жаңалықтар
  • Экономика
Подписывайтесь на нас
Globalnews > Рубрики > Саясат > Бізге «еститін» емес, тиімді мемлекет керек
Саясат

Бізге «еститін» емес, тиімді мемлекет керек

Фариза Сагындыкова
Фариза Сагындыкова 18.08.2023
Обновлено 18.08.2023 в 12:08
Поделиться
Поделиться

1-ші қыркүйекте Президент Тоқаев Қазақстан халқына Жолдауын жариялайды деп күтілуде. Осының аясында белгілі саясаттанушы Данияр Әшімбаев саяси реформалардың кезексіз нәтижелерін қорытындылауды жөн көрді.

Мазмұны
Даму стратегиялары не болды?Жекешелендіруді қайта бағалау ма?Саясат экономиканы басып оздыЖаңа міндеттер

Даму стратегиялары не болды?

Саясаттанушы өзінің телеграм-арнасында былай деп жазды:

«Бұл күнге дейін аз ғана уақыт қалды, сондықтан мемлекет басшысының осыған дейінгі стратегиялық бастамалары қалай жүзеге асырылғанын көру жақсы болар еді.

Өткен жылы белгілі оқиғалардан кейін елдің саяси жүйесін қайта жаңғырту процесі басталған еді. Қасым-Жомарт Тоқаев екі рет – наурыз және қыркүйек айларында жолдауын жолдады. Қателеспесек, бірінші жолдау жалпыхалықтық референдумда мақұлданған конституциялық реформада жүзеге асты, ал екіншісі – наурыз айында аяқталған жаңа сайлау цикліне жол ашты.

Жүргізілген реформалар нәтижесінде анағұрлым теңдестірілген саяси жүйеге қол жеткізілді, билікті монополиясыздандырудың символы ретінде бір реттік президенттік билік енгізілді, ескілері жаңартылып, жаңа саяси-құқықтық институттар құрылды. Сайлау науқаны кезінде либералдандырылған заңнама бойынша жаңа партиялар пайда болды, ал мәслихаттар мен Мәжіліс жаңа аралас үлгі бойынша сайланды. Жаңа облыстар пайда болды, бірқатар аудандар бөлшектелді, әкімдер мен министрлердің халықпен жүйелі диалогының дәлелденген үлгісі енгізілді. Омбудсмен институты нығайып, халықтың әлеуметтік осал топтарының құқықтарын қорғау жөніндегі уәкілдің жаңа институты құрылды.

Қыркүйек жолдауында және Түркістан құрылтайында айтылған білім мен еңбек құндылықтарына негізделген жаңа этиканы қалыптастыру мен жүзеге асыру туралы идея маңызды бағытқа ие болды.

Жекешелендіруді қайта бағалау ма?

Саяси жағы туралы айтқанда, елдегі экономикалық билікті монополиясыздандыру бойынша жұмысты атап өткен жөн. Бұл мәселе саяси және күштеу шараларымен шешілетін (экономиканы монополиясыздандыру жөніндегі комиссияның жұмысын қараңыз), ал енді заңсыз шығарылған активтерді қайтару туралы заңның қабылдануымен ол жаңа деңгейге көтерілді.

Заң жекешелендіру және мүлікті қайта бөлу нәтижелерін қарау үшін құқықтық негіз жасайды деген пікір бар, бірақ бірінші және кейінгі қайта бөлулер экономиканың тиімді жұмыс істеуі факторына айналмағанын және процестін өзі аса ашық болмағанын түсінген жөн. Мемлекет «соңғы бенефициарлар» қауымдастығына қатты әсер етіп отыр.

Мұндай құрал ірі бизнесті әлеуметтік және аймақтық проблемаларды шешуден бастап инвестициялық бағдарламаларды қайта қарауға дейінгі кең ауқымды мәселелер бойынша билікпен тиімдірек ынтымақтасуға мәжбүр етуі керек.

Саясат экономиканы басып озды

Бұл ретте былтырғы жолдаулардың саяси бөлігін жүзеге асыру экономикалық жағынан әлдеқайда алда екенін айта кеткен жөн.

Өткен жылы мемлекет басшысы атап өткен көптеген реформалар енді ғана жүзеге асырылу кезеңіне, тіпті енді қарастырып жатыр деуге болады.

Жоспарлардың шегерілуіне сайлау және санкциялық қарама-қайшылықтарға байланысты болған сыртқы экономикалық күйзелістер әсер еткені анық, бірақ сонымен бірге президенттің үкіметтің пассивтілігі және астаналық экономистер арасында идеялар мен шығармашылықтың жоқтығы туралы сыны әлі де үлкен проблема болып отыр.

Шенеуніктік жоспарлар мен бағдарламаларды қайта қарауды, бәрібір орындалмайтын түрлі тұжырымдамалар мен стратегияларды әзірлеуді жақсы көреді. Осыдан 2 жыл бұрын ғана қабылданған мемлекеттік жоспарлау жүйесі іс жүзінде сәтсіздікке ұшырады.

Бюджеттік және фискалдық заңнама, мемлекеттік сатып алуды және зейнетақы саласын реттеу реформалары тек жоспарланып, қызу пікірталас тудырып отыр.

Әкімшілік реформа, мемлекеттік басқару және жергілікті өзін-өзі басқару реформалары әзірге ешқандай нәтиже берген жоқ.

Жаңа міндеттер

Мемлекет басшысының бірқатар әлеуметтік бастамалары жүзеге асырылды және көп нәрсе үкімет пен Ұлттық банктің халықтың нақты кірістерін жеп жатқан инфляция деңгейін төмендету қабілеттілігіне, сондай-ақ президент сөз еткен «Инвестиция орнына – тариф» бағдарламасын барынша сәтті өткізуіне байланысты. Қыстағы энергетикадағы атышулы апаттар мен су мәселесінің күшеюі – мұның барлығы туралы Тоқаев әлдеқашан айтқан болатын.

Осылайша, өткен жылдың ұраны «алдымен – саясат, содан кейін – экономика» болды деп айтуға болады.

Өткен онжылдықтармен салыстырғанда мұндай парадигманы өзгерту объективті түрде қажет болды, енді экономикаға қайта оралып, елдегі мемлекеттік басқарудың сапасы мен тиімділігін арттыру қажет. Қоғамдағы тұрақтылық пен келісімнің маңызды факторы болып табылатын қоғамдық диалогтың жүйелі негіздері қаланды, бірақ Әділ Қазақстанды құру ең алдымен беделді мемлекетке (және ең біріншіден – сот жүйесіне) негізделуі керек.

Бүгінде беделділік тек мемлекет басшысына ғана тиесілі. Мемлекеттің өзі бұл беделділікке қайта қол жеткізуі керек.

Үкімет, әкімдер және басқа да басшылар өз саясаты үшін бірінші кезекте жауапты болуы керек, бұл тек «көшбасшылық қасиеттерді» және «коммуникация дағдыларын» ғана емес, сонымен қатар проблемаларды дұрыс талдауға, халықпен, бизнеспен және өкілді органдармен диалогқа, сонымен қатар сапаның тұрақты бақылауына негізделген тиімді әрі жүйелі жұмысты талап етеді. Соңғысы ойынның жоспарлары мен ережелерінің тұрақтылығын да қажет етеді.

«Еститін мемлекет» ұғымы тиімді мемлекет дегенді де білдіреді».

ТЕГи: Главное, Қазақстан, Сарапшылар ойы
Фариза Сагындыкова 18.08.2023
Поделиться этой статьей
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp Telegram
Оставить комментарий

Добавить комментарий Отменить ответ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Недавние посты

  • Қазақстанда көлік импорты рекордтарды жаңартуда
  • «Ібілістің ісі, не жаудың әрекеті!» Балғынбек Имаш Тоқаевқа үн қатты
  • Зүлфия Сүлейменова жаңа қызметке тағайындалды
  • Ерлі-зайыпты 12 жыл бұрын жоғалтқан ұлдарын кездейсоқ қағып кетті
  • Қазақстандықтар Балиге тікелей рейспен ұша алады

Недавние комментарии

  1. Назира к Мәншүк Мәметова мұздығы қандай қауіп төндіріп тұр
  2. Ералы к Әскерге шақыру-2023: президент жарлығы
  3. ФАРИДА к Мұғалімдердің жанайқайы: Аттестаттау сынақ па, сүріндіру ме?
  4. Даурен к «Тілімді қышытпаңдар». Төреғали Төреәлінің қарындасы ағасына шаң жуытпай отыр
  5. Алибек к Алматылықтарды дені дұрыс дәретханалармен қамти алмай отырмыз

Вам также может понравиться

Экономика

Қазақстанда көлік импорты рекордтарды жаңартуда

21.09.2023
Дін

«Ібілістің ісі, не жаудың әрекеті!» Балғынбек Имаш Тоқаевқа үн қатты

21.09.2023
Саясат

Зүлфия Сүлейменова жаңа қызметке тағайындалды

21.09.2023
Саясат

Олигархтарды үркіту: Тоқаевтың ойлағаны не?

20.09.2023

Жоба жайлы

Әлемдік оқиғалар палитрасында Қазақстанның ең маңызды жаңалықтарын Global News-тан біліңіз

Бізге жазылыңыз

Жаңа мақалаларымыз туралы бірден ақпарат алып отыру үшін жазылыңыз

Email

© GlobalNews 2022. Барлық құқығы қорғалған.

Removed from reading list

Отменить
Welcome Back!

Sign in to your account

Забыли пароль?